Emotioneel eerbetoon aan verongelukte Mike: 'Ik hoop dat 'ie het leuk vond daarboven'

ALMERE • Zo 28 juni 2026 | 15:33 • Zondag 28 juni 2026 | 15:33

Een paar honderd mensen namen zaterdagmiddag deel aan een 'ride out' door Almere. De tocht met auto's, motoren, scooters en fatbikes werd gehouden als eerbetoon aan Mike, de 14-jarige jongen die twee weken geleden in Nobelhorst verongelukte na een botsing met een auto.

Met een paar vrienden organiseerde Kyano Wijbenga de tocht. "Voor Mike, en als mooi gebaar voor zijn ouders, familieleden en vrienden. Het wordt een middag met een traan en een lach." Politie, handhaving en verkeersregelaars gaven alle medewerking aan de tocht, die zonder problemen verliep.

Chillen met vrienden
Van het startpunt op de Rondebeltweg ging het naar het Baken Stad College, waar Mike op school zat. Via de wijk Tussen de Vaarten waar de familie woont, eindigde de tocht in Nobelhorst op de plek waar de jongen verongelukte. "Dat was ook de plek waar hij altijd aan het chillen was met vrienden."

Bij de kruising van de J.H. van ’t Hofflaan en de Marie Curielaan liggen nog steeds veel bloemen en knuffels. Daaromheen verzamelden de deelnemers aan de ride out. Ze hielden twee minuten stilte en ontstaken fakkels. Omdat Mike een groot liefhebber was van auto's en motoren, mochten tot slot de motoren van deelnemende auto's even brullen.

Mooi maar emotioneel
Het was een mooie maar ook emotionele middag voor veel van de deelnemers. "Heel bijzonder dat we allemaal met elkaar zijn. Dat doet je wel wat", vond een van hen. "Hij hield van auto’s, van motoren, dus is het mooi dat dit het laatste is wat we hebben kunnen doen voor hem", aldus een familielid. Ook organisator Kyano Wijbenga en zijn vrienden waren tevreden. "Vandaag is het een mooie dag geweest voor Mike, ik hoop dat hij het leuk vond daarboven..."

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel